vrijdag 11 oktober 2024

David Baik, viool
David Montreuil, altviool
François Lamontagne, cello

Het jonge Stelios Quartet werd opgericht aan de Schulich School of Music in Montréal, Canada, waar zij bij André Roy hun eigen muzikale stem ontwikkelden. Hun eerste optredens in Canada en de VS leidden tot uitnodigingen voor de McGill International String Quartet Academy, het Aspen Music Festival en de Toronto Summer Music.

Leden van het Stelios Quartet hebben opgetreden met gerenommeerde artiesten als Camden Shaw, Jaime Laredo, Jennifer Koh, Sharon Robinson, Todd Philips en vele andere beroemde musici. Ze wonnen prijzen op de Fischoff Kamermuziekwedstrijd en de Coltman Kamermuziekwedstrijd.

In 2024 werd het kwartet uitgenodigd bij de Nederlandse Strijkkwartet Academie en aansluitend bij de voorjaarseditie van het Internationaal Kamermuziekfestival Schiermonnikoog. Daar wonnen zij met Beethovens strijkkwartet op. 18/6 in ruime meerderheid de Publieksprijs, die recht geeft op de uitnodiging om te spelen tijdens de najaarseditie op het eiland in oktober 2024. En rechtstreeks daarvandaan komen zij in de prachtige locatie Muziekmuseum Vosbergen.

Dit concert wordt samen georganiseerd met Muziekmuseum Vosbergen.

Mozart Strijkkwartet in C, K465 "Dissonanten"
Bartók Strijkkwartet No. 3, Sz. 85
Brahms Strijkkwartet No. 2 in a, op. 51/2