woensdag 6 december 2023

Sébastien Walnier – cello
Roeland Hendrikx – klarinet

GLOW!

In oktober 2022 was klarinettist Roeland Hendrikx als solist met groot succes in de Oosterpoort te horen tijdens het concert met het London Philharmonic Orchestra. Op 6 december keert hij terug om ons met het Roeland Hendrikx Ensemble te trakteren op een heel bijzondere concertervaring. Voor GLOW! wordt de Kleine Zaal nl. met honderden kaarsen verlicht voor een feeërieke sfeer, waarin de muziek nog mooier tot zijn recht komt.

Daarin horen we beroemde werken, zoals het aangrijpende Adagio for Strings van Barber, het prachtige Kol Nidrei van Bruch en een aria uit Vivaldi’s Juditha Triumphans. Daarnaast laten deze vijf topmusici ons kennismaken met minder bekend, maar eveneens prachtig repertoire van Aleksandr Glazoenov en Max Reger. Dankzij de sprookjesachtige setting én de excellente uitvoering belooft het een onvergetelijke decemberavond te worden.